Szkolenie samolotowe PPL(A)

Szkolenie do licencji pilota samolotowego PPL(A)

Myślisz o karierze pilota? Dobrze trafiłeś! Aeroklub Ostrowski jako Ośrodek Szkoelnia Lotniczego posiada zatwierdzony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego program szkolenia do licencji pilota turystycznego samolotowego PPL(A)

Szkolenie PPL(A) to pierwszy krok do lotniczej kariery

Planujesz studia na kierunku lotnczym licencja PPL(A) to dodatkowe punkty na rekrutacji!

Etapy szkolenia do PPL(A)

1

KURS TEORETYCZNY

W celu rozpoczęcia szkolenia PPL(A) należy zralizować szkolenie teoretyczne do licencji pilota samolotwego. Zakończenie kursu upoważnia nas do przystąpienia do egzaminów w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego

2

KURS PRAKTYCZNY

Kurs praktyczny obejmuje loty z instruktorem, samodzielne, obejmujące określone ćwiczenia. Ten etap obejmuje także naukę czynności wykonywanych przed i po lotach samolotem.

3

EGZAMIN PRAKTYCZNY

Po zakończeniu szkolenia praktycznego odbywa się egzamin z przedstawicielem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Loty z egzaminatorem obejmują sprawdzenie umiejętności i wiedzy zdobytej podczas kursu.

Minimalne wymagania

1

WIEK

Ukończone 16 lat w dniu wykonania pierwszego lotu samodzielnego (wymagana zgoda prawnych opiekunów na szkolenie dla osób niepełnoletnich);
Ukończone 17 lat do wydania Licencji Samolotowej.

2

BADANIA LEKARSKIE

Właściwe orzeczenie lotniczo-lekarskie: ważne orzeczenie lotniczo-lekarskiego odpowiednie dla licencji PPL(A) najpóźniej przed pierwszymi lotami samodzielnymi – zgodnie z MED.A.030.
Badania kandydatów na szkolenie można przeprowadzić w Głównym Ośrodku Badań Lotniczo-Lekarskich we Wrocławiu ul. Sienkiewicza 108-110, lub u lekarzy orzeczników.
Wykaz dostępny na stronie ULC

3

INFORMACJA DLA OSÓB SPOZA EU

Zezwolenie na szkolenie wydane przez Prezesa ULC, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w przypadku, gdy kandydat nie posiada obywatelstwa polskiego i nie jest obywatelem jednego z krajów Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym.

Szkolenie teoretyczne

W ramach prowadzonych szkoleń organizyjemy szkolenie teoretyczne stacjonarne do licencji pilota samolotowego PPL(A), które staramy się realizwać trzy razy w roku. Standardowe dwa terminy to okres zimowy i jesienny.

SKOLENIE STACJONARNE

Szkolenie teoretyczne obejmuje 100 godzin wykładów w trybie stacjonarnym (sobota-niedziela) i kończy się egzaminem wewnętrznym w aeroklubie na podstawie którego wydawane jest zaświadczenie o ukończeniu szkolenia teoretycznego wymaganego do rozpoczęcia szkolenia praktycznego.

TEMATYKA

Szkolenie obejmuje następujące przedmioty:
Nawigacja
Meteorologia
Osiągi i planowanie lotu
Ogólna wiedza o statku powietrznym
Zasady lotu
Prawo lotnicze
Procedury operacyjne
Człowiek, możliwości i ograniczenia

E-LEARNING

Jeśli nie masz czasu lub przegapiłeś termin szkolenia stacjonarnego, a chcesz rozpocząć szkolenie praktyczne, to nic straconego!
Możesz skorzystać z oferty naszego partnera, który prowadzi szkoelnia online

AVIONER
EGZAMIN PAŃSTWOWY

W celu uzyskania Licencji Pilota Samolotowego PPL(A) kandydat przed egzaminem praktycznym musi zaliczyć Państwowy Egzamin Teoretyczny w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Egzamin teoretyczny jest ważny 2 lata.

Szkolenie praktyczne

Student podczas szkolenia praktycznego musi zaliczyć łącznie minimum 45 godzin czasu lotu zgodnie z FCL.010 – na samolotach, a kształtuje się to nasepująco. Musimy wykonać minimum 35 godzin szkolenia w locie z instruktorem oraz 10 godzin czasu lotu samodzielnego, w tym co najmniej 5 godzin czasu lotu w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.

Samoloty

Szkolenie prawdzimy na SAMOLOTACH PZL KOLIBER w wersji 150 oraz 160

Terminy – kiedy latamy?

Loty wykonujemy przez cały rok w zalezności od warunków atmosferycznych

Co dalej?

Po uzyskaniu licencji PPL(A) możesz kontynuować proces dlaszego szkolenia poprzez budowe nalotu do licencji CPL(A) oraz zdobycie uprawnienia VFR NOC

Etapy szkolenia praktycznego

Zgodnie z programem szkolenia do licencji samoloowej PPL(A) praktyka jest podzielona na trzy części

1

ZADANIE A

Pierwszy etap to nauka podstaw pilotażu, loty po kręgu ćwiczenie umięjętności startów i lądowań oraz planowania lotu w okolicy lotniska. Loty do strefy.

2

ZADANIE B

Drugi etap to loty do strefy i nauka podstawowych umiejętności w lotach wg. wskazań przyrządów

3

ZADANIE C

Loty nawigacyjne w trakcie których wykonujemy loty na lotniska aeroklubowe oraz kontrolowane np: Wrocław, Poznań czy Łódź. Ten etap obejmuje przygotowanie teoretyczne, wykorzystujemy do nawigacji mapy lotnicze oraz urządzenia nawigacyjne GPS

Cennik szkolenia

Czas lotu jest liczony zgodnie z FCL.010. po przekroczeniu limitu wynikającego z programu szkolenia Uczeń Pilot dopłaca wg. cennika jak za loty doskonalące.
Cena szkolenia nie obejmuje opłat urzędowych oraz wynajmu samolotu podczas egzaminu ULC.
Możliwe jest wystawienie faktury VAT – do kwoty należy dloiczyć 23% VAT

SZKOLENIE TEORETYCZNE

1 500 zł

  • zajęcia stacjonarne
  • trzy nabory
LOTY DOSKONALĄCE

630 zł/h

  • koszt godziny lotu przy przekroczeniu 45 godzin
  • koszt godziny lotu egzamin ULC

Nasi kursanci latają w liniach!

Wielu z naszych kursantów wybrało zawodową ścieżkę kariery pilota i obecnie latają w liniach lotniczych w Polsce i Europie. Kurs do licencji PPL(A) jest zawsze pierwszym krokiem, jeśli myślisz o lataniu zawodowym.

Masz pytania? Chętnie odpowiemy!

Karol Skarżyński – Dyrektor Aeroklubu Ostrowskiego
Tel. +48 793 474 312 e-mail: dyrektor@michalkow.pl

Jacek Wasiak – Szef Szkolenia
Tel. +48 500 029 537 e-mail: wyszkolenie@michalkow.pl

Napisz do nas!